GOALS / MISSION

Το Εργαστήριο «Ανάλυσης Αγορών & Καταναλωτικής   Συμπεριφοράς» (“Market & Consumer Behavior Analysis” Laboratory) ανήκει στο Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2003 (απόφαση Συγκλήτου του ΟΠΑ, 23.01.2003). Διατηρεί τη διακριτική ονομασία Αγορά. Ιδρύθηκε επίσημα το 2016 (ΦΕΚ Ίδρυσης: Β3966 – 12.12.2016) και στεγάζεται στις αίθουσες 101 και 102, 1ος Όροφος, Κτήριο Οδού Ευελπίδων 47Α & Λευκάδος.

Το Εργαστήριο ΑΓΟΡΑ εξυπηρετεί ερευνητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες σε θέματα Μάρκετινγκ, Διοίκησης και Συμπεριφοράς Καταναλωτή, καθώς και της Ανάλυσης Αγορών, συμβάλλοντας έτσι στη σύνδεση του Τμήματος ΟΔΕ με τις επιχειρήσεις και οργανισμούς Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, στα γνωστικά αντικείμενα:

  • Ανάλυση Βιομηχανικών Κλάδων, Αγορών και Τάσεων
  • Εμπειρίας Πελάτη (Customer Experience)
  • Συμπεριφορά Καταναλωτή
  • Ποσοτικές Μετρήσεις και Αναλυτικές Καταναλωτή
  • Στρατηγικό Μάρκετινγκ
  • Διοικητική Συμβουλευτική
  • Αντιμετώπιση Επιχειρησιακών Κρίσεων
  • Συλλογή και ανάλυση δεδομένων για προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχονται στην ελληνική, στην ευρωπαϊκή και τη διεθνή αγορά
  • Εκπόνηση μελετών σχετικά με τις καταναλωτικές τάσεις, την ικανοποίηση του πελάτη και τη συμπεριφορά του καταναλωτή.
  • Ανάλυση καταναλωτικών & βιομηχανικών αγορών.
  • Προβιομηχανική ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών σε συνεργασία με ερευνητικούς και επιχειρηματικούς φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.

Οι κύριοι σκοποί του Εργαστηρίου ΑΓΟΡΑ είναι οι ακόλουθοι:

  1. Η προαγωγή της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, καθώς και η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο των σχετικών γνωστικών αντικειμένων με την παράλληλη πρακτική εφαρμογή και την ανάπτυξη των αντικειμένων αυτών στον ευρύτερο χώρο της οικονομίας με συνεργασίες με επιχειρήσεις του Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα.
  2. Η κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο των διδακτικών αναγκών του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ιδιαίτερα των σχετικών μαθημάτων της Κατεύθυνσης «Μάρκετινγκ» του Τμήματος, καθώς και άλλων Τμημάτων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε θέματα που εμπίπτουν στα αντικείμενα δραστηριότητας του Εργαστηρίου.
  3. Η ανάπτυξη ερευνητικών και αναπτυξιακών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στα αντικείμενα δραστηριότητας του Εργαστηρίου.
  4. Η κάθε μορφής συνεργασία με Κέντρα Ερευνών και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα ημεδαπής και αλλοδαπής και άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, εφόσον οι επιστημονικοί στόχοι, συμπίπτουν, συμβαδίζουν και αλληλοσυμπληρώνονται με εκείνους του Εργαστηρίου.
  5. Η διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, θερινών σχολείων, ημερίδων, σεμιναρίων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προγραμμάτων κατάρτισης, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων, καθώς και η πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων, και η πρόσκληση Ελλήνων και ξένων αναγνωρισμένων επιστημόνων.
  6. Η παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα κατά τα προβλεπόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία.
  7. Η παραγωγή, απόκτηση και διάδοση τεχνογνωσίας σε σύγχρονα θέματα Μάρκετινγκ και Ανάλυσης Βιομηχανίας και Αγορών.
  8. Η παραγωγή έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού.

Για την επίτευξη των κύριων σκοπών του, το Εργαστήριο δραστηριοποιείται, στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας, κυρίως σε θέματα:

  • Ανάπτυξης βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας.
  • Προσδιορισμού και κάλυψης εξειδικευμένων εκπαιδευτικών αναγκών.
  • Δημιουργίας προοπτικών απασχόλησης των αποφοίτων.
  • Δημιουργίας κινήτρων για την εντατική ενασχόληση των φοιτητών με την έρευνα και την προσέλκυση υποτροφιών αριστείας.
  • Προσέλκυσης πόρων για τη δημιουργία υποδομών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών και γνωσιακών αναγκών.
  • Ανάπτυξης συνεργασιών με επιχειρήσεις του Ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα για παροχή έργου σε επίπεδο μελετών, συμβουλευτικών υπηρεσιών, και συνεργασιών σε ερευνητικά προγράμματα.
  • Ανάπτυξης συνεργασιών με ανάλογα Ινστιτούτα και άλλης φύσεως ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό με σκοπό την ανταλλαγή γνώσεων, δεδομένων και συμπαραγωγή ερευνών, μελετών ή άλλου επιστημονικού έργου σχετικού με τα αντικείμενα του Εργαστηρίου, και συνεργασιών σε ερευνητικά προγράμματα.
  • Ανάληψης και εκτέλεσης προγραμμάτων εφαρμοσμένης έρευνας.
  • Αύξησης και βελτίωσης της παραγόμενης έρευνας.
  • Προσέλκυσης πόρων από χορηγίες και αμειβόμενα προγράμματα.
  • Διάχυσης της γνώσης και των πληροφοριών με δημοσιεύσεις άρθρων, μελετών και βιβλίων.
  • Διοργάνωσης ημερίδων, διαλέξεων, συνεδρίων και σεμιναρίων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
LABORATORY “AGORA”

Market Analysis & Consumer Behavior Laboratory (AGORA)”, which belongs to the Department of Business Administration of the Athens University of Economics and Business.

CONTACT US

Athens University of Economics and Business
(Evelpidon building)
47A Evelpidon and 33 Lefkados 
113 62 Athens, GREECE

Office: 101-102 (1 floor)
Email: agora@aueb.gr

Back to Top